Také věříš těmto mýtům ohledně nastavování ceny produktů?

Ohodnoťte obsah

Nastavení ceny je klíčové… A spousta lidí na tom ze začátku ztroskotá. Cena hodně rozhoduje o konverzi a většinou se nepovede nastavit správně napoprvé.

1. Cenu je potřeba nastavit na základě hodnoty produktu… Špatně!

Všichni věříme tomu, že náš produkt je naprosto skvělý a lidé díky němu změní svůj život o tolik, že prostě musí stát hodně. Víme kolik měsíců nám trvalo ten náš produkt vytvořit…

Ale zajímá tohle naše zákazníky? Koupil bys něco od někoho jenom proto, že na tom strávil hromadu času?

Ne, tohle zákazníky nezajímá a důkazy jsou všude… Stačí se podívat na to, jakým způsobem lidé nakupují. Naprostá většina lidí si prostě koupí to nejlevnější a jestli to vyrábějí lidé, kteří jsou placení dolar na den, pracují šest dní v týdnu 12 hodin, jsou v depresích a pravidelně páchají sebevraždy, jim je úplně jedno. Prostě ten produkt koupí, protože je levnější…

Cena musí být nastavená vzhledem k tomu, jakou hodnotu z tvého produktu budou vnímat tvoji zákazníci. Ne na základě toho jakou hodnotu ty věříš, že tvůj produkt má…

Zkus se na to podívat očima tvých zákazníků…

2. Cena se musí nastavit na základě konkurence… NE!

Ceny konkurence mohou pomoct při nastavování ceny, ale určitě by ji člověk neměl zakladat pouze na tom. Tvá konkurence bude mít marketing na jiné úrovni, buď lepší a nebo horší… jejich produkt bude na jiné úrovni…

Je možné, že tvá konkurence je v marketingu lepší, dokáže demonstrovat lépe hodnotu svého produktu, takže když nastavíš stejnou cenu, tak se tvůj produkt nebude prodávat a nebo je možné, že sice konkurence má nastavenou nějakou cenu, ale ve skutečnosti za ní nic neprodala…

3. Cena se musí nastavit na základě toho, jakou nejvyšší cenu trh zvládne… NE!

Jsou tři různé druhy zákazníků:

1. “Vyhledávači” ti hledají a kupují pouze za nejnižší ceny… Zamysli se nad tvými přáteli, určitě máš nějaké, kteří nakupují oblečení pouze když je na něj aspoň 50% sleva.. To jsou vyhledávači.

2. “Normální zákazníci” ti tu danou věc prostě koupí když jim přijde, že její hodnota je alespoň o něco vyšší než její cena a už se neotravují s nějakým velkým porovnáváním

3. “Fanoušci” to jsou ti lidé, kteří tě pravidelně sledují, ti jsou většinou na základě předchozí zkušenosti schopni zaplatit za tvůj produkt víc než ty předchozí dvě skupiny

Nejlepší prodeje budou, pokud bude tvůj produkt zajímavý pro všechny následující skupiny… Záleží na tom, kolik různých lidí z jaké té skupiny budou nabídce tvého produktu vystaveni, ale pokud dáš cenu vyšší, tak je dobré si uvědomit, že čím vyšší cena, tím víc těch skupin ztratíš.

Takže co doporučím? Začít s nižší cenou, která se potom může zvyšovat a sledovat vývoj. Vždy je lepší jít s cenou nahoru, než to na začátku “napálit” a potom jak zpráskaný pes muset zlevňovat.

Doporučuji cenu na začátku nastavit nižší než je vnímaná hodnota tvého produktu, která se vytvoří v podvědomí tvých zákazníků ještě předtím, než si tvůj produkt koupí.

Jakým způsobem nastavuješ cenu ty? Dej mi vědět v komentářích :)