Jaká placená reklama se nejvíce vyplácí?

Ohodnoťte obsah

Pokud chceš získávat velké vlny návštěvnosti, tak v tuto chvíli se mi nejvíce vyplácí placená návštěvnost. Ale samozřejmě placené návštěvnosti je spousta různých druhů… Zde bych chtěl krátce mluvit o těch asi nejznámnějších, nejdostupnějších pro menší inzerenty, ale také nejbezpečnějších druzích placené návštěvnosti…

Každá z těch sítí nabízí reklamu u které člověk může začít s minimálním rozpočtem (tím ma na mysli opravdu například 100Kč) a platit za každé kliknutí na svou stránku.

LinkedIn

Znáš linkedIn? Pokud ne, tak ve zkratce je to v podstatě něco jako Facebook, akorát zaměřený “profesionálně”. V podstatě je to taková sociální síť pro zaměstnance a zaměstnavatele. Tohle ti samozřejmě asi už teď napovídá, že reklama na LinkedIn je opravdu vhodná pouze pro úzkou skupinu produktů a nabídek.

Zhruba 79% uživatelů LinkedIn je starší než 35let. Takže, pokud je tvůj produkt vyloženě například pro nějaké manažery, tak možná linkedIn stojí za vyzkoušení. Ale je nutné vzít v potaz, že celkem má linkedIn v ČR pouze kolem 371 tisíc uživatelů na které se reklama dá zacílit.

Nicméně LinkedIn nabízí celkem dobré možnosti cílení, kdy je možné zacílit na lidi podle toho kde jsou zaměstnaní, jaká je jejich pozice ve společnosti a nebo dokonce podle toho co o sobě napsali, že umí…

Z popisu je ti asi jasné, že LinkedIn může být dobrý, ale opravdu pouze ve velmi konkrétních situacích.

Google

Reklama na Googlu je v ČR jedna asi z nejrozšířenějších a možná ti dokonce od Googlu přišel dopis “získejte od nás tisícovku do reklamy”.

S Googlem se dá si zaplatit zobrazování reklam ve výsledcích vyhledávání, což může být v nějakých případech super, ale je také možné zobrazovat bannery, což se může také hodit.
Reklama na Googlu by mohla být ideální, ale největší problém je zde v tom, že na Googlu už inzeruje příliš mnoho lidí a příliš mnoho velkých firem…

Proč je tohle problém?

Ono cena reklamy se odvíjí jak od kvality tvé reklamy, tak od počtu dalších inzerentů co s tebou “zápasí” o toho daného člověka. Tvá reklama se bude zobrazovat pokud Googlu nabídneš více než někdo jiný, kdo chce oslovit toho samého člověka. Zobrazování reklam funguje v podstatě systémem aukce.

A tohle spolu s rozšířeností a velkým množstvím inzerentů na Googlu dělá inzerci na něm ve většině případů příliš drahou…

Další výhodou a zároveň nevýhodou Googlu jsou obrovské možnosti všemožného nastavení. Pro zkušené inzerenty jsou možnosti, které Google nabízí úžasné, ale pro začátečníky je extrémně složité se začít orientovat. Takže reklama s Googlem může být super, ale pro začátečníky bych ji úplně nedoporučoval.

Facebook

A teď se dostáváme k Facebooku… A nebudu s tím moc dlouho otálet abych řekl, že Facebook je v tuto dobu suveréně nejlepší ve většině případů. Dá se oslovit obrovské množství zhruba 4.4 milionu Čechů. Možnosti zacílení reklamy jsou velmi dobré, ale zároveň je inzerce na Facebooku dostatečně jednoduchá, aby se i úplný začátečník dokázal začít rychle orientovat. A co je na Facebooku nyní nejlepší je to, že tam zatím není přetlak inzerentů jako na Googlu, takže reklamy jsou levnější.

Takhle to ale samozřejmě nebude do nekonečna… V USA když začala reklama na Facebooku, tak lidé co s ní začali jako první, tak vydělali opravdu hodně peněz a ti s ní začali později, tak také pořád až doteď vydělávají, ale už to není tak jednoduché jako to bylo na začátku.

A stejné to bude tady v Čechách, nyní je Facebook pořád ve stádiu, kdy je velmi výhodné na něm inzerovat, až se na něj přihrne více lidí, tak to začne být složitější. Nicméně pokud začneš teď, tak pořád máš možnost získat hodně návštěvnosti a zákazníků za opravdu velmi, velmi nízké ceny, které by se ve většině případů měly vyplácet.

V mém případě pokud se vše povede, tak zatím mé výsledky byly náklady pouze 5% ze zisku… Takhle to samozřejmě nebude vždycky a určitě to nebude u každého produktu, ale krásně to demonstruje možnost, kterou nám nyní Facebook dává. Lidé, kteří naskočí teď si mohou vybudovat velké databáze, optimalizovat stránky, získat spousty zákazníků. A potom, když se na Facebook začne hrnout více lidí, tak to budou právě ti, kteří naskočili nyní, co rozválcují všechny co příjdou později, díky jejich optimalizovaným reklamám a stránkám.

Facebook je ideální místo pro začátek, v podstatě pokud se ti placená reklama nebude vyplácet na Facebooku, tak většinou nemá žádný smysl zkoušet cokoliv jiného… Facebook nyní nabízí opravdu jedinečnou příležitost, která zmizí s tím jak příjde více a více inzerentů. To, co rozhoduje o úspěchu je často to, jak rychle identifikuješ a implementuješ do svého podnikání nové příležitosti, pokud rychle naskočíš a využiješ tuto šanci, tak získáš spoustu zákazníků. Pokud budeš čekat “až to ostatní ověří a všichni tam budou” tak v tu dobu co příjdeš, už bude reklama příliš drahá právě díky systému nastavování ceny pomocí aukcí…