Facebook se letos dostává do nového stadia, už má dost zákazníků a nyní si začíná více vybírat ohledně toho kdo a co se smí propagovat. V poslední době spousta lidí začala mít problémy když Facebook bez udání důvodu z ničeho nic zavřel jejich reklamní účty. Může to být opravdu nepříjemné, zničehonic se najednou reklamy zastaví a účet pro reklamu se zablokuje. A to bez udání důvodu či nějakého varování, či porušení podmínek a pravidel, které Facebook má.
Cílem Facebooku je zobrazovat reklamy, které neobtěžují a nabízí něco kvalitního. Nevím přesné detaily, ale vím, že Facebook má nějaký algoritmus, který hodnotí “kvalitu reklam”.
Hodnotí věci jako například jak dlouho lidé zůstanou na stránce potom co kliknou na reklamu. S tím, že pokud lidé přijdou na stránku a ihned zase odejdou, hodnocení reklamy jde dolů, protože lidé nejspíš na stránce nenašli to, co bylo slíbeno a proto tak rychle odešli.
Dál se sledují komentáře a další chování lidí přitom, když se dívají na reklamu. Na základě toho potom Facebook hodnotí, jak moc reklama lidem vadí.
Pokud si bude myslet, že reklamy lidi hodně obtěžují bez udání důvodu a jakéhokoliv odvolání reklamní účet zablokuje.
Inzerenti bohužel na sto procent nevidí, jak dobře si jejich reklama vede z hlediska oblíbenosti.
Nicméně mám pár rad díky kterým by tvůj reklamní účet měl být v bezpečí.
Reklamy musí letos více než kdy předtím splňovat všechny podmínky Facebooku.
Je dobré často vytvářet nové kampaně a nepouštět příliš staré kampaně. Člověk z Facebooku to doporučoval i z hlediska optimalizace, nové kampaně budou lépe optimalizované podle nových algoritmů.
Další důvod k tvorbě nových kampaní je frekvence zobrazení, ta by neměla být vyšší než 7x. Pokud budeme naše reklamy zobrazovat lidem více než 7x, tak si Facebook opět bude myslet, že obtěžujeme uživatele a můžeme se dostat do problémů.
Dál je dobré posílat lidi na takovou stránku ze které ihned nebudou odcházet během pár vteřin. Ideální je mít na stránce dostatek obsahu, aby na ní lidé alespoň nějakou dobu vydrželi a nešli ihned zpět na Facebook.
A poslední rada, kterou zatím můžu dát, je dávat si extrémní pozor při propagaci, jakýchkoliv projektů na téma hubnutí, vztahů, či financí a dluhů.
V těchto oblastech je těžké vytvořit reklamu která nebude generovat negativní ohlasy a proto je ideální např. neinzerovat hubnutí přímo, ale začít třeba s propagováním článku o zdravé stravě, či něčeho podobného. Obzvlášť hubnutí, vztahy a finance se v letošním roce staly celkem rizikové při propagaci na Facebooku.
Vždy je dobré sledovat ohlasy na reklamu, komentáře atd. Pokud jsou dobré Facebook často přehlédne, že reklama třeba není 100% podle pravidel.
Pokud jsou ohlasy na reklamu špatné, tak se ale může stát, že Facebook účet pro reklamu zablokuje i pokud reklamy podle pravidel jsou.
Doufám, že jsem příliš nepostrašil, protože Facebook je pořád naprosto nejlepší příležitost pro získávání velkého množství zákazníků, jen je letos potřeba si dávat větší pozor na to jaké reklamy člověk vytváří :)