Proč lidé, i když jsou spokojení, služby tvé firmy nedoporučují dál? Ve spoustě případů to tak je, lidé jsou spokojení, ale to neznamená, že půjdou, zvednou telefon a začnou doporučovat dál.
Většina lidí si myslí, a já si do nedávné doby myslel taky, že lidé doporučí něco dál pokud budou spokojení.
To je a není pravda. Díky samotné spokojenosti lidé dál doporučovat ve většině případů nebudou…
Proč?
Přestav si tuto situaci “Ahoj, volám protože mi tady dali dobrou půjčku, chtěl bych ti je doporučit”
Přestav je tu správné slovo, protože nejspíš nevíš o jediné situaci, kdy by takhle někdo zavolal a někoho zničehonic ti něco doporučil. Dobré služby nestačí k tomu, aby lidé něco doporučili dál.
Jak to většinou vypadá, když lidé něco doporučují?
Co si většinou lidé navzájem říkají?
Příběhy…
Je nutné lidem dát příběh, který mohou vyprávět, bez příběhu těžko bude někdo tvou firmu doporučovat.
Slyšel jsem jak nějaká firma co prodávala hypotéky začala zákazníkům po schválení jejich hypotéky dávat balónky, jako na oslavu…
Zní to jako blbost…
Nicméně je to šokující, nikdo moc nečeká, že dostane na oslavu balónky, když mu schválí hypotéku. A o to právě jde… je to nezvyklé a vytvoří to příběh, který mohou lidé říkat dál.
Když řeknu “Ahoj, dneska nám schválili hypotéku a normálně nám dali balónky, ať to prej oslavíme, viděl jsi to někde už?”
To zní spíš jako něco kvůli čemu by lidé začali volat. Lidé, aby mohli doporučovat dál ve většině případů potřebují nějaký příběh. Pokud s něčím měli dobrou zkušenost a někdo se jich zeptá jestli někoho kdo tohle umí neznají, tak asi odpoví a doporučí toho u koho měli dobrou zkušenost. Ale pokud chceme, aby nás a naši firmu lidí začali doporučovat i aniž by se jich někdo zeptal, tak je nutné jim dát nějaký příběh, zkrátka něco co mohou ostatním vyprávět.