Napsal jsem dost obsahu kde jsem popsal věci, které pro mě byly extrémně hodnotné, vydělaly mi opravdu hodně peněz a nebo mi vůbec dovolily začít vydělávat. A čekal jsem obrovské reakce, ale ty kolikrát nepřišly… Nebylo to tím, že by byl obsah sám o sobě špatný, ale bylo to tím, že zkrátka nebyl správně podaný.
V tomhle článku ukážu jak strukturovat obsah, aby ho lidé vnímali jako hodnotný, vytvářel důvěrný vztah a pomáhal prodávat.
Co většinou děláme je, že zkrátka napíšeme o čem článek je a do něj dáme co je potřeba dělat a co by se dělat nemělo. Takhle to vidíme většinou ve škole a na většině míst se to děje tímhle způsobem. Když jsem to tak dělal, tak to ale ne vždy fungovalo úplně dobře. Dnes jsme zavalení obsahem ze všech stran a lidé jsou vybíravější a vybíravější. A proto je potřeba začít nadpisem, který ne pouze popíše co je ve článku, ale zaujme natolik, aby na něj lidé klikli a článek si přečetli.
To je první problém, který se často děje, lidé se k obsahu vůbec nedostanou, protože jim nepřipadá zajímavý. Psaní nadpisů je extrémně důležité, ono jak se člověk dostane na tenhle článek? Jedině tak, že ho předtím zaujme jeho nadpis…
Kdybych článek pojmenoval Struktura obsahu, tak by na něj dost možná teď nikdo nekoukal, včetně tebe. Proto jsem se nad tím zamyslel trošku víc a snažil se v nadpisu zachytit výsledky, které moji klienti chtějí, což je vytvářet obsah, který zaujme a buduje důvěru. Vím, že to chtějí, protože se mě na podobné věci celkem dost lidí ptá (to je také proč o tom teď píšu). A dál jsem k nadpisu přidal (výsledky testů), protože jsem sledoval reakce na různé druhy struktury obsahu a došel jsem k té nejlepší, kterou právě teď ukazuji. Celé výsledky testů jsem tam přidal pro zvýšení atraktivity. Co by si člověk radši přečetl? Nějaký článek, kde jsou něčí domněnky a nebo něco co je ověřené?
Je to jasné, nadpis je velmi důležitý, pokud nebude dobrý nadpis, celý článek je k ničemu. Mimochodem v časopisech lidé, kteří píší nadpisy dostanou za napsání nadpisu ve většině případů zaplaceno víc, než člověk, který k němu napíše celý článek…
Další část kde jsem dělal dřív chybu byl samotný obsah článku. Většinou jsem pouze psal co má člověk udělat a co nemá udělat. Kolikrát jsem napsal něco co jsem věděl, že je extrémně hodnotné a přineslo mi to spoustu peněz, ale reakce nebyly moc velké. Jednoduše proto, že jsem nedokázal “vysvětlit hodnotu”, docílit toho, aby lidé pochopili co se jim snažím předat.
Ideální je začít příběhem a tím jak jsem na danou věc přišel, proč jsem ji začal dělat a co mi to potom přineslo. Spousta lidí pokud tyto informace nedostane, tak to co si přečte úplně ignoruje. A vím to na sto procent, protože jsem jeden z tohoto druhu lidí. Když nevidím k čemu mi to je, tak to nečtu a nepřikládám informacím žádnou hodnotu. Takže například kdybych psal článek o tom, jak má a jak nemá vypadat reklama na Facebooku, tak nenapíšu pouze má vypadat takhle a takhle a nesmí vypadat takhle. Když napíšeme pouze tyhle základní informace, tak je spousta lidí (jako např i já) bude ignorovat a nebude jim přikládat žádnou hodnotu.
Ale pouze když se před informace, o tom co se má a nemá dělat přidáme příběh kde bude vysvětlené, stylem “nejdřív jsem začal takhle, a potom jsem zjistil, že když udělám u reklam tohle a tohle, najednou mě budou stát polovinu, a za čas jsem se dostal kvůli tomuhle a tomuhle do problémů, protože moje reklama vypadala tak a tak” tak najednou lidé nemají pouze postup jak něco udělat. Ale hlavně zjistí jaké výsledky získají tím, že postup budou dodržovat. Což může být, poloviční cena reklamy, ubránění se doživotnímu zablokování účtu pro reklamu atd…
A právě krátký příběh o tom, jak na to člověk přišel je nejlepší a nejpřirozenější cesta jak popsat proč to dělat a jaké výsledky to přinese.
Potom co máme obsah hotový, vytvoříme příběh co popíše hodnotu a potom dáme samotný postup, tak už zbývá pouze nějaká výzva k akci. Ta může být udělaná více způsoby, můžeme nabídnout něco relevantního výměnou za email, nebo můžeme například sledovat čtenáře a nabídnout jim něco později pomocí retargetingu atd. Cest je více.
Takže pro zopakování zde je struktura, která mi přináší nejlepší ohlasy a interakce, a nejlépe buduje důvěru.
1. nadpis popisující výsledek, který opravdu zaujme
2. příběh jak jsem k danému postupu dostal, proč to dělám právě takhle, proč to celé dělat, co to přinese, popř. čemu se člověk vyhne
3. samotný postup, pokud možno v krocích
4. výzva k akci a navázání dalším obsahem či nabídkou
Pokud se ti tento článek líbil a chceš se dozvědět více o tom, jak by měly vypadat tvé stránky tak, aby co nejlépe prodávaly a tvůj obsah se díky nim dostal k co nejvíce lidem, tak klikni zde