Jak se stát známý?

Ohodnoťte obsah

Jak se velmi rychle zviditelnit s minimálním rozpočtem?

Naprostá většina podnikatelů se chce zviditelnit tak, aby je všichni znali. Když někdo začíná tak chce, aby ho co nejrychleji všichni znali. Nedávno jsem o tomhle tématu slyšel mluvit jednoho člověka (velmi velmi úspěšného) a mluvil o tom, jak se na jeho seminářích vždy zeptá lidí co by měli radši.

Jestli si radši chtějí stoupnout na pódium před 500 lidí, říct během tří minut základní informace o své firmě a všem rozdat vizitky. A nebo jestli by radši nic nerozdávali, nešli na pódium, ale dostali obálku kde by byl seznam 100 lidí co během následujícího půl roku budou potřebovat služby, které nabízejí.

Co je lepší?

Dostat se před 500 lidí a říct jim kdo jsme a nebo dostat 50 jmen a kontaktů lidí co během následujícího půl roku budou potřebovat to co naše firma nabízí?

Mít seznam jmen je daleko hodnotnější.

Jak ale většina lidí postupuje když propaguje své podnikání?

Téměř každý si radši vybere se prostě dostat před lidi. Každý chce stránku, kde ze sebe bude dělat hrozného šéfa. Většina lidí od přírody chce vypadat prestižně a předvádět se. A stejné chování přenášejí i do svého podnikání.

“Každý nás musí znát, musíme se dostat mezi lidi”

A potom jdou a utratí spoustu peněz za reklamu někde v novinách a nebo časopisu kde bude napsané jejich logo a co dělají. Když se na takovou reklamu podívají tak si potom připadají dobře, protože tam oni vypadají jako šéf, je tam jejich logo a připadají si, že když tu reklamu takhle mají tak je to symbol úspěchu.

Také je to takhle samozřejmě lehčí dělat.

Smůla je, že tenhle postup nefunguje.

To, že nám připadá naše reklama naprosto skvělá neznamená vůbec nic. Jak si bude připadat náš zákazník, když se na danou reklamu a nebo nabídku podívá? Co se mu bude honit hlavou?

Bavil jsem se s dost lidmi co mi ukázali jejich reklamu v časopisu na které bylo jejich logo a název jejich firmy a byli na ní hrozně hrdí.

Co se ale děje, když listuješ časopisem a po straně tam vidíš nějaké reklamy typu “Parfumerie Jan Novák” ?

Nestane se nic…

Většina lidí nemá na naprostou většinu reklam žádnou emoční odezvu a tím pádem reklamy všichni přehlížejí a nepřinesou žádné výsledky.

Co funguje není se snažit zviditelnit, ale nabídnout něco, co potenciální zákazníky zaujme. Není to o tom propagovat se tak, aby jsme se my cítili dobře, když se na reklamu podíváme, emoční reakci musí vyvolat u našeho zákazníka.

V tom je většinou velký rozdíl.

Když opravuji něčí reklamu, tak je v podstatě vždycky skoro to samé.

Mrknu na ní najdu něco ve stylu “my jsme ti a ti, jsme nejlepší, tady je naše logo” a místo toho vymyslím něco co bude pro změnu zajímat potenciální klienty. V tom co udělám většinou není logo někdy ani název společnosti. Když se na to podívá klient poprvé, tak se většinou moc netváří, ale moment kdy se začne tvářit je když cena spadne většinou o více než polovinu a začne díky reklamě mnohonásobně více vydělávat.

Fascinuje mě jak přirozené chování velmi často brání úspěchu. Vždy se snažím takovéhle bloky najít, uvědomit si je a odstranit je. Tohle je jeden z nich. To co se bude líbit nám, nejspíš bude vyvolávat úplně jinou reakci, když se na to podívají naši potenciální klienti.