Většina podnikatelů na internetu má nějaký produkt co prodává, ten nejspíš máš taky (a nebo nějaký alespoň plánuješ). A dost možná máš nějakou automatickou emailovou sekvenci, kterou posíláš lidem co ti dají svůj email.
Máš i nějakou automatickou sekvenci pro své zákazníky?
Poslední dobou jsem zjistil zajímavou věc, nějak jsem to tušil, ale neuvědomoval jsem si plně jak důležité to celé je. Většina lidí prodá svůj produkt, poskytne veškerou podporu atd. A potom své zákazníky nechá být. Protože už si přeci něco koupili.
A dál se soustředí hlavně na lidi co ještě zákazníci nejsou a snaží se jim něco prodat. Zapomínají přitom trochu ale na jejich dosavadní zákazníky.
Ale ve skutečnosti jeden zákazník, který už od nás něco koupil, je asi více než desetkrát hodnotnější než někdo kdo od nás ještě nekoupil nic (to není žádná statistika jen můj odhad) a právě ty nejhodnotnější kontakty většina lidí nejvíce ignoruje.
Poslední dobou mi začalo přibývat více a více lidí co si koupili například Tech Training, a potom mi psali co mám ještě za produkty, a ihned si koupili všechny moje ostatní tréninky.
Takže jsem přidal do členské sekce přehled ostatních produktů a odkazy na prodejní videa. Nic obrovského a dokonce se to celé schovává úplně dole na hlavní stránce členských sekcí a aby se k tomu člověk dostal, tak je nutné stránku posunout dolů.
Neposílal jsem o tom žádný email, nic. Pouze jsem přehled přidal.
Ale najednou lidé začali vstupovat i do ostatních tréninků, které ode mě ještě nemají.
Pár zákazníků pouze zahlédne, že mám něco dalšího a ihned kupují. Kdybych chtěl získat tolik prodejů od lidí co ode mě nikdy nic předtím nekoupili, tak bych potřeboval mnohonásobně více lidí.
Více než polovina lidí co koupí jeden z mých tréninků, potom koupí i něco dalšího. A ve většině případů ten další trénink stojí klidně více než dvojnásobek a nebo trojnásobek toho co stál ten co koupili na začátku.
Nyní jsem i zasílal krátkou sérii emailů členům Tech Training a nabízel jsem jim i ostatní tréninky. A výsledky byly neuvěřitelné….
Ale co to celé znamená pro tebe…
Určitě bych se snažil vytvořit více produktů, a rozhodně těm co si koupí nějaký tvůj úvodní trénink je dobré dát možnost si ihned nakoupit tvé další věci. Protože spousta lidí to udělá. Stačí dát přehled ostatních produktů do členské sekce a nebo o nich zaslat emaily, zkrátka udělat něco, aby dosavadní zákazníci měli možnost nakupovat dál.
Pokud další produkty tvořit nechceš můžeš stejně tak zákazníkům propagovat nějaké další věci o kterých víš, že jsou dobré jako affliate partner.
A co je na tom nejlepší?
Tyto prodeje jsou pro tebe čistý zisk. Žádné náklady na reklamu a nebo partnery pro získání zákazníka. A další věc je, že lidé co od tebe už něco koupili, budou mnohem otevřenější vyšším cenám. Už ví jaké tvé produkty jsou a zda jim pomohou a nebo ne. Už z tebe nemají strach (který lidé co od tebe nic ještě nekoupili pořád mají) Tento strach je dobrý nepodcenit, lidé co nemají s nákupem u tebe žádnou zkušenost se vždy ať už vědomě a nebo podvědomě budou bát, že se napálí.
Pouze přidání přehledu ostatních produktů do členské sekce, může klidně zdvojnásobit zisk z každého zákazníka.
Nebo pouze nabídnutí nějakého dalšího produktu zákazníkům jako affiliate může ihned znásobit zisky s minimálním úsilím. Jakmile to člověk zkusí tak si uvědomí, jak zoufale blbý je model, kdy člověk prodává pouze jednu věc, protože prodat tu první věc je o hodně těžší než prodat stávajícímu zákazníkovi něco dalšího.
Vždy je dobré vytvářet strategicky sérii produktů tak, aby je od tebe pokud možno zákazník vždy nakonec koupil všechny. Teď doporučuji jít a minimálně najít nějakou affiliate nabídku, která by se mohla hodit tvým stávajícím zákazníkům a nebo nejlépe začít pracovat na dalším produktu co se jim dá nabídnout.