Samotný obsah zdarma který nabízíme výměnou za email má obrovský vliv. Z velké části rozhoduje o naší konverzi, a tím pádem o tom kolika lidem budeme moci nabídnout náš produkt který prodáváme nyní, ale také produkty které budeme prodávat v budoucnu.
Pokud náš obsah zdarma bude špatně vytvořený, přilákáme méně lidí. Takže budeme mít méně potenciálních zákazníků pro náš nynější produkt, ale také méně potenciálních zákazníků pro naše nadcházející produkty.
To je celkem lehké si uvědomit, ale další věc která už uplně jasná není je že pokud bude náš obsah zdarma špatně udělaný (tím nemám na mysli že v něm budou špatné informace) tak ho lidé například ani nepřečtou a potom když jim za týden pošleme email, tak si nás ani nebudou pamatovat…
A jejich email pro nás bude téměř bezcený protože ihned nenavážeme žádný vztah.
Jsou dvě hlavní chyby které lidé dělají při tvorbě obsahu zdarma, který nabízí výměnou za email.
1. Obsah je příliš obecný…
Takže například co lidé většinou dělají je že udělají ebook zdarma ve kterém bude “10 věcí které firmy musí vědět o Google +” A ebook potom obsahuje dvacet, klidně 30 stránek a začíná způsobem “Google + bylo založené roku xxxx”
A nebo ještě horší je nabídnou 20 ebooků o ženách…
Možná si říkáš co je na tom špatného? Je to přece hodně věcí, 20 ebooků je lepší než jeden, určitě budu mít lepší konverzi pokud lidem nabídnu 20 ebooků a ne jenom jeden (s 20 ebooky výměnou za email si nedělám srandu, viděl jse to v čr)
Ale co je s tím tedy špatně? Tvoji návštěvníci chtějí něco konkrétního. Ne 20 ebooků o ženách… Co například mohou chtít je vědět jak zjistit jestli ženu na rande už mohou políbit aniž by je odmítla a oni se dostali do nepříjmené situace.
Zamysli se nadtím, když přijde nějaké stránky muž který chce zbalit nějakou ženskou ale vždycky něco zkazí a nikdy neví jestli ji už může políbit a nebo ne. A uvidí ebook “Jak zjistit jestli ji už můžeš políbit” jaká bude jeho reakce?
Jaká bude v porovnání s tímm když příjde na stránky kde se mu nabídne 20 ebooků o ženách?
Co si představí když přijde na první stránky a nabídne se mu “Jak zjistit jestli už můžeš políbit?” Já bych tipoval že “obrázek” který mu v hlavě problikne je “tyo, já konečně budu vědět jestli jí už můžu políbit a nebudu znova vypadat jako blbec”
A jaký obrázek mu probleskne hlavou když se mu nabídne “20 ebooků o ženách”? Asi ne tak moc…
Vizualizace toho že se nebude dostávat do nepříjemných situací a bude vědět jestli ji už může políbit je mnohem hodnotnější než představa stahování 20 pdf souborů…
Takže obsah hlavně musí být konkrétní aby si lidé byli schopní ihned představit konkrétní výsledek který díky těm informacím získají.
A toto nás přivádí k druhému bodu, který je:
2. Obsah je příliš dlouhý…
Tím se dostáváme k druhému problému. Každý má tendence vytvářet něco obrovského, protože lidé věří že to bude lepší. Většinou je ale pravdou opak. Pokud budeme mít 50 stran skvělého obsahu tak je pořád úplně nanic pokud ho lidé nepřečtou.
A pravdou je že ho většinou číst nebudou…
Co se stane pokud člověk nabídne ebook s 50 stránkami je že lidé vloží svůj email, stáhnou si ebook, a protože má padesát stran tak ho nebudou číst ihned protože teď nemají čas na čtení padesáti stran. Řeknou si že si ho přečtou později…
A hádej kdy přijde později?
Nikdy…
Tím pádem když těmhle lidem za týden pošleme email ani si nás nebudou pamatovat.
Obsah zdarma výměnou za email bude fungovat nejlépe pokud si ho lidé přečtou a nebo se na něj podívají ihned.
Rozdíl může vypadat takhle…
Nabídneme výměnou za email nabídneme pár odstavců textu kde vysvětlíme jak poznat jestli už ženu muž může políbit.
Nějaký muž si to stáhne, protože to je pouze pár odstaců tak si to ihned přečte. A nejspíš to vyzkouší. A pokud to bude fungovat tak co se stane až mu od nás za týden příjde email?
Bude si nás pamatovat když jsme mu takhle pomohli?
Rozhodně…
Když mu nabídneme něco bude si to chtít koupit?
dost možná…
A co když nabídneme těch 20 ebooků?
Někdo si je stáhne… je to moc dlouhé takže si je nepřečte.. a když za týden pošleme email tak si náš už nebude pamatovat, a naše ebooky bude mít někde zapomenuté v hlubinách jeho počítače.
Bude někdo takový natěšený na to si od nás něco koupit?
Těžko…
Takže při vytváření obsahu zdarma vyměnou za email jsou hlavní dvě věci, musí pomoci s vyřešením něčeho konkrétního, a mus být tak dlouhý aby ho lidé četli ihned potom co k němu získají přístup.