Pokud prodáváš cokoliv, tak toto určitě stojí za povšimnutí… Rád sleduji způsoby kterými ostatní propagují a prodávají své produkty a nebo služby. Ať už je to na internetu a nebo v tom “reálném” světě.
A poslední věc, která mě opravdu inspirovala, je od Sony. Sony prodává vodotěsné mp3 přehrávače.
A hádej jakým způsobem je prodávají?
V prodejně s elektronikou?
Možná mají v prodejně s elektronikou nějaký speciální stánek kde mp3 přehrávače ukazují a ponořují před zákazníky do vody?
Toto jsou věci, které všichni nejspíš známe, které člověka hned napadnou…
Buď to dát do obchodů a nebo v obchodě mít mini stánek a nějakou hosteskou co bude na produkt lákat.
Nicméně kdyby to bylo něco takového tak tu o tom nebudu psát. To, co Sony udělalo, je něco úplně jiného…
Začali své vodotěsné mp3 přehrávače prodávat z automatů na pití. A to tak, že samotné mp3 přehrávače dají do láhve plné vody.
To je geniální z mnoha důvodů…
První důvod je skvělé zacílení. Kdo je ten konkrétní typ člověka co si opravdu bude chtít koupit vodotěsný mp3 přehrávač?
Mp3 přehrávače si často kupují sportovci, ať už někdo, kdo chodí do posilovny a nebo někdo, kdo chodí běhat, u těchto lidí jsou často vidět sluchátka v uších.
Ale u přesně kterých sportovců je asi největší pravděpodonost, že si koupí mp3 přehrávač, který je vodotěsný?
V posilovně to není potřeba…
A to je proč Sony začalo své mp3 přehrávače uvnitř lahví plných vody prodávat právě na plaveckých stadiónech. Protože předpokládají, že si je budou kupovat hlavně plavci.
Takže první geniální věc v téhle propagační kampani je právě velmi dobré zacílení.
Další geniální věc je skutečnost, že se mp3 přehrávače při prodeji nachází ve vodě. To nejen, že je opravdu neokoukané a přitahuje to pozornost, ale hlavně díky tomu nikdo nepochybuje o tom, že samotné mp3 přehrávače jsou opravdu vodotěsné…
Druhá geniální věc po skvělém zacílení je zničení jakýchkoliv starostí o tom, jestli jsou opravdu vodotěsné nebo ne…
Takže tu máme správné zacílení a naprosto neodiskutovatelnou skutečnost, že přehrávače jsou vodotěsné a to mě právě velmi zaujalo na této kampani. Je spousta “kreativních” reklamních kampaní, ale většinou jsou více “kreativní” než efektivní. U této kampaně je jasné, že je nejen kreativní, ale také velmi efektivní…
Zamysli se nad tím jakým způsobem nabízíš tvé služby a nebo produkty? Ukazuješ je opravdu těm správným lidem na správném místě? A opravdu si tvoji potenciální zákazníci mohou být jisti, že tvůj produkt a nebo služba bude fungovat tak jak říkáš?
Dle mé zkušenosti právě toto jsou jedny z hlavních věcí, které rozhodují o úspěchu.