Poslední dobou jsem zkoušel jaký má vliv to jak často člověk posílá emaily na míru jejich otevření.
Samozřejmě mnoho věcí rozhoduje o tom, zda lidé email otevřou jaký má předmět, v jaký čas se odesílá, ale jak velký vliv má vlastně frekvence odesílání emailů na míry jejich otevření?
Na začátku jsem vždy zasílal alespoň jeden email týdně. Potom jsem přešel na jeden email za 14 dní.
A výsledek?
Míry otevření spadly na polovinu…
Byl jsem celkem v šoku. Ale když jsem se začal dívat na to jak často ti nejlepší posílají emaily, tak jsem zjistil, že je to vždy alespoň jednou týdně.
A potom co jsem zkusil poslat email pouze jednou za čtrnáct dní tak jsem zjistil proč.
Možná se bojíš, že když budeš zasílat emaily často, více lidí se odhlásí. No jasně, když se nepošle žádný email, tak se lidé neodhlásí. Ale i když se neodhlásí, tak zapomenou…
A to znamená, že potom důsledky toho, že se emaily neposílaly dostatečně často, budou daleko horší než to, že se během odesílání více emailu nějací lidé odhlásí.
Z mé zkušenosti je nejlepší cca jeden email týdně tak, aby lidé nezapomněli, ale zároveň byl člověk schopný dostatečně rychle tvořit obsah.
Většina lidé nekoupí napoprvé. Ale koupí klidně až za rok. A co se stane pokud jednou do roka je kampaň, posílají se emaily a potom je zbytek roku ticho.
Lidé se zaregistrují do první kampaně, nekoupí a za rok už neví kdo jim to vlastně posílá emaily…
Pokud se buduje ve volném čase, když se zrovna neprodává, vztah pomocí alespoň jednoho emailu týdně, tak co se stane za rok?
Lidé si budou moc dobře pamatovat kdo, že jim to píše a už budou mít také vybudovanou určitou důvěru a budou nakupovat.
Emailová databáze je velmi cenná, nicméně, aby si tu hodnotu udržela, tak je nutné se o ni dobře starat :)